Ulkoiset tekijät osoittavat sanan mukaisesti verkkosivuston ulkopuolisiin tekijöihin.
Ulkoiset linkit ja sosiaalisen median jakomäärä ovat ulkoisia optimointitekijöitä. Mitä enemmän ulkoisia linkkejä ja sosiaalisen median liikennettä, sitä parempi. Jos teet esimerkiksi yhteistyötä bloggaajien kanssa, voitte linkittää toistenne sivut. Tällöin bloggaajan sivulta sinun sivullesi tullut kävijä on ulkoisen linkin liikennettä.
Google mittaa erilaisin tavoin sivustojen luotettavuutta. Erilaisista palveluista on myös mahdollista tutkia sivuston saamia luotettavuuspisteitä. Tärkeimmät asiat, jotka vaikuttavat sivuston luotettavuuteen, ovat linkittävien sivustojen luotettavuus, kuinka moni verkkotunnus sivustolle linkittää ja mikä on linkkien määrä. Myös sivuston ikä vaikuttaa sivuston luotettavuuteen.
Linkkien osalta voi tehdä tutkimusta kilpailijoiden linkeistä ja tutkia niitä. Mitä luotettavammasta lähteestä saat linkin omalle sivustollesi, sitä parempi.
Näiden lisäksi on muita teknisiä ominaisuuksia, joilla hakukonesijoitusta voidaan parantaa:
- sivuston nopeus
- mobiiliystävällisyys
- analytiikan hyödyntäminen
0 kommenttia