Hakukoneet lukevat ja tutkivat hakusanoja, joten ensin tehdään avainsanatutkimus eli hakusanatutkimus.
Usein ensimmäiset avainsanat ovat selviä toimialallasi, kuten jos olet parturikampaaja, avainsanasi on parturikampaaja.
Avainsanatutkimus auttaa sinua hahmottamaan, millaisia määriä kyseistä avainsanaa käytetään ja kuinka kilpailtu jokin avainsana on. Voit käyttää pitkiä avainsanoja, jotka eivät ole niin suosittuja, mutta joiden avulla sijoitus voi olla parempi. Yritämme siis miettiä, mitä asiakkaasi kirjoittaisivat hakukoneen hakukenttään, kun etsii sinun tuotettasi tai palveluasi.
Avainsanatutkimus on mielenkiintoista ja antaa vinkkejä sisällöntuotantoon.
Tehdään yhteistyötä – aloitetaan optimointi yhdessä!
0 kommenttia