Pienyritys ja digitaalinen markkinointi
Itse uskon eniten hyvien nettisivujen orgaaniseen näkyvyyteen, mutta varsinkin aloittavan yrityksen kannattaa usein satsata myös maksettuun näkyvyyteen niin Googlessa kuin sosiaalisen median kanavissakin. Hyvä ja helppokäyttöinen verkkosivusto on digitaalisen markkinoinnin perusta, jonne kaikki muun markkinoinnin avulla ohjataan liikennettä.
Pienyrityksen digitaalinen markkinointi on lähellä sydäntäni. Tavoitteena on tehokas ja kustannustehokas tapa lisätä näkyvyyttä, houkutella uusia asiakkaita ja kasvattaa liiketoimintaa. Etsimme yhdessä keinoja, jotka sopivat juuri sinun yrityksesi resursseihin ja tavoitteisiin.
Jos kaipaat apuja ja ajatuksia markkinointiisi, ota yhteyttä.
Niin paljon voidaan tehdä
Hakukoneoptimointi
Näy orgaanisesti (ilman maksettuja mainoksia) mahdollisimman hyvillä tuloksilla. Työtä tehdään pitkäkestoisesti optimoiden koko ajan kohti parempaa. Autetaan asiakkaita löytämään yrityksen tuotteet ja palvelut.
Verkkosivuston ulkopuolella
Voit luoda sosiaalista mediaa, näkyä Googlen Yritysprofiilissa tai tehdä sähköpostimarkkinointia. Pysyt näkyvissä asiakkaillesi ja muistutat itsestäsi.
Sisältö: tuotanto ja markkinointi
Tuota asiakkaillesi sisältöä, joka on heille arvokasta ja houkuttelee verkkosivustolle. Tee blogikirjoituksia, artikkeleja, oppaita tai videoita. Buustaa tätä, jotta uudetkin asiakkaat löytävät sinut.
Some
Pienyritys voi hyödyntää sosiaalisen median kanavia, kuten Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn tai Pinterest – kannattaa valita joitakin järkevällä tavalla. Näiden kautta tavoitat asiakkaitasi. Voit jakaa sisältöä, kertoa itsestäsi sekä julkaista kampanjoita ja tarjouksia. Pääset vuorovaikutukseen asiakkaiden kanssa.
Miksi markkinoida?
- melkein kaikki ovat verkossa
- monia digitaalisia laitteita käyttävät päivittäin nuoret ja vanhat
- mainokset saadaan kohdennettua tarkasti niille kenelle haluat
- osan markkinoinnista voit tehdä edullisesti
- tuloksia pystyt mittaamaan (vertaa lehtimainokseen)
- voit saada lisätietoa kohderyhmästäsi
Suunnitellaan yhdessä
Pienelle yritykselle ei tarvitse kirjoittaa strategiaa, mutta voimme suunnitella ja miettiä seuraavia asioita:
- mikä on markkinoinnin tavoite
- missä ja miten markkinointi kannattaisi toteuttaa eli mahdolliset kanavat ja kampanjat
- miten kohderyhmää kannattaa puhutella
- mistä liikenne tulee verkkosivustoosi ja miten sitä saisi lisättyä
Pienyrityksen digitaalinen markkinointi on siis ihan helppoa, yhdessä!